משרד האוצר, משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו מסייעים לעסקים בתוואי התחנות התת קרקעיות של הקו הירוק של הרכבת הקלה

משרד האוצר, משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו הגיעו להסכמה להרחיב את הקרן לסיוע לעסקים הנמצאים בתוואי עבודות החפירות התת קרקעיות של הקו הירוק וזאת בהמשך לקרן הסיוע לעסקים הסמוכים לעבודות החפירה קו האדום משנת 2018. הקרן החדשה לסיוע לעסקים בסמוך לעבודות חפירת הקו הירוק תעמוד על כ-15 מיליון שקלים, והיא תמומן באופן שווה על ידי משרד האוצר ועיריית תל אביב- יפו.

הסיוע לעסקים בתוואי התחנות התת קרקעיות של הקו הירוק של הרכבת הקלה הינו באמצעות השתתפות בהוצאות החיוניות להמשך תפקודו של העסק בתקופת עבודות הרכבת הקלה, והוא מכסה הוצאות כגון: שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות, מכבי אש ועוד בהתאם לקריטריונים שנקבעו בנוהל. הסיוע יינתן בהתאם לנוהל עד לשווי של 250,000 שקלים לעסק. כל בית עסק העונה על הקריטריונים, זכאי להגיש עד 4 בקשות לסיוע במצטבר (לכל משך תקופת העבודות). עד היום כ-20 בתי עסק הסמוכים לעבודות החפירה בקו האדום קיבלו סיוע בשווי של 2.5 מיליון שקלים.

משרד האוצר, משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו יזמו ודחפו בשיתוף פעולה להרחבת הקרן לטובת בתי העסק בתוואי התחנות הקרקעיות של הקו הירוק הנמצאים בסמיכות לעבודות הקו הירוק. בנוסף, העירייה מנגישה את כל המידע לכל בית עסק הרלוונטיים באמצעות נציגים עירוניים בשטח ובאמצעות האתר העירוני.

לפרטים נוספים ובדיקת הזכאות לסיוע באתר העירוני – https://bit.ly/3cp3JTZ

שר האוצר, אביגדור ליברמן:
"פיתוח תשתיות הוא חלק מרכזי וחשוב בהתעצמותה של מדינת ישראל כמדינה מערבית מתקדמת ומפותחת. נמשיך ונפעל להענקת גיבוי לעסקים בשעות הצורך, תוך תקווה שעבודות הפיתוח יסתיימו במהרה ויובילו את העסקים לחזור לשגרה ברוכה ומשגשגת".

שרת התחבורה, מרב מיכאלי:
"מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבות וחייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית, ושהסיוע והתמיכה יהיו מקסימליים. אני מברכת על שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד האוצר ועם עיריית תל אביב יפו, ונחושה להמשיך ולדאוג לאזרחי ואזרחיות ישראל באמצעות שיתופי פעולה דומים בכל מקום שיידרש".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי:
"העסקים מהווים את הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכל להקל עליהם – וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה. ולכן, למרות שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת. אנחנו שמחים שהצלחנו לרתום את המדינה להרחיב את קרן הסיוע שייסדנו במשותף לטובת העסקים לאורך תוואי הקו האדום – גם לטובת העסקים הסמוכים לעבודות על הקו הירוק".

Print Friendly, PDF & Email

רק מה שמעניין וחשוב לדעת! הצטרפו לוואטסאפ העדכונים של ניוזרום - בלי חפירות, רק דיווחים:

נגישות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן