מדד חודש דצמבר: באיזה סופרמרקטים של איזו רשת שיווק הכי משתלם לקנות?

איזו רשת מציגה סל נמוך ואיזו הכי גבוהה? הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון ונתוני דצמבר לפניכם

משרד הכלכלה והתעשייה, מפרסם את נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש דצמבר. רשת מגה מרקט נכנסה לראשונה לסל ומציגה את המחיר הנמוך ביותר בסך 833 ₪; רשת AM:PM מופיעה לראשונה בסל ומציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,146 ₪; פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 38% שהם 313 ₪

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

מדד חודש דצמבר: באיזה סופרמרקטים של איזו רשת שיווק הכי משתלם לקנות?
סופרמרקט. צילום: pixabay

מתוך נתוני הבדיקה:

  • ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש דצמבר 2020 על 953 ₪, ירידה של כ-17 ₪ בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 ₪.
  • ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר 18' לחודש דצמבר 20' – 6% שהם 56 ₪.
    מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא "AM:PM" – עלות הסל הנבדק בחודש דצמבר עומדת על 1,146 ₪ .
  • מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש דצמבר הינה "מגה מרקט", אשר נכנסה לראשונה לסל. עלות הסל הנבדק בחודש דצמבר עומדת על 833 ש"ח.
  • הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש דצמבר עומד על 38% שהם 313 ₪.
  • פער המחירים בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 7.5% שהם 64 ₪.
  • בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש נובמבר 20' נרשמה ירידה של כ-2% בממוצע במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית הבשר והדגים, כן נרשמה עליה ממוצעת של 2% במחירי מוצרי הצריכה שבקטגוריית המזון היבש ועליה של 1% הן בקטגורית הטואלטיקה והניקיון והן בקטגורית ירקות ופירות. לא חל שינוי במחיר בקטגוריות מוצרי חלב ולחם.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר, אמר: "עצם פרסום נתוני הסל הביא לירידת מחירים בשיעור של בין 3-4 אחוז, על פי נתוני מחקר אוניברסיטת תל אביב. משרד הכלכלה מחויב להמשיך ולפעול להורדת יוקר המחיה, בין השאר באמצעות הקלות ברגולציה ומכסות יבוא למוצרים בסיסיים במחירים מוזלים, זאת תוך שמירה על חוסן התעשייה הישראלית ויכולת ייצור מקומית של מוצרים בסיסיים".

Print Friendly, PDF & Email

רק מה שמעניין וחשוב לדעת! הצטרפו לוואטסאפ העדכונים של ניוזרום - בלי חפירות, רק דיווחים:

נגישות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן